kawan-kawan yang hebat

Saturday, April 9, 2011

:::bila nervous:::



apa korang buat bila nervous?


berpeluh?


mata berkelip2?


tanggan menggeletar??


mcm2 kan...


aku mmg pernah gak la mengalami situasi di atas..di mana bila keadaan nervous berlaku,suara aku akan bertukar jadi suara org mcm nak nangis..


dari sekolah rendah kot sume ni berlaku.


sampai sekarang aku tak taw mcm mana nak kawal sume tu.


satu lagi tabiat kalau aku nervous...aku akan pandang sume org yg kat depan pastu aku akan buat muka mcm babun nak bertelur.


siyes giler muka.nah hamek!


hekhekhek...


tapi mak aku slalu pesan,kalau present kat mana2 ke apa ke or kena bercakap depan khalayak ramai just cakap je...


anggap je org yg kat depan kita tu zero x taw ape..


n then present je la..


kadang2 aku cabar gak diri ni,sampai bila nak jadi penakut n nervous mcm ni kan.


nnt nak keje lagi truk kena,nak kena present depan bos,client....


so,mula dari skrg...aku,kamu, n kamu2 yg takut present depan khalayak ramai ni harus mencabar diri sndiri agar keluar dari sifat nervous yg terlalu menghantui diri kita selama ini.

kekadang terpikir jgak,mcm mana la maher zain leh nyanyi depan beribu2 audience ... x segan ke?bestnya kalau leh jd mcm maher zain.....

t(^_^t)



8 12 lepak di sini:

semutsengal said...

waaa..isnin nak test speaking..gabra gilaa.

Hafizah. A said...

set kan mind, presenter is better than audience.. acting just like tau semua benda.. bajet confident la kn...haha..

..cik hana.. said...

hanif...releks..chaiyok2...hehehehe

hafizah ...u r right dear..hihihi

~MISS.DD~ said...

yuhuhaaaa..hana,confident tue penting..wat muka comel setel sudah ba...hahah

~MISS.DD~ said...

yuhuuuuhaaaaaaaaaa..hana,confident tue penting,wat muka sempoi sudah ba..hahah...tet!

..cik hana.. said...

miss D.D....i'll try ok...hikhik...tp camner erk nak wat muka comel...hahaha

Azlan Strider said...

aku kaloo nervous xle nak duduk diam...ade je benda nak baut..tp nak buat suma x kena..hahaha

Regards,
-Strider-

..cik hana.. said...

hahahaha...sama la strider.Aku pun kalau nervous tetiber je aku sndiri x aham apa yg aku cakap.Kalut punya pasal...kihkih