kawan-kawan yang hebat

Friday, May 27, 2011

:::Lupa terlupa melupa berlupa dan pelupa:::



"Aduh…Lupa lagi!Macam mana leh lupa ni...celala betul!"

ayat ni la yang sering berkumandang di bibir2 manusia di sekitar alam ni kan.

Jangan tipu la kalau ada yang mengaku dia tak pernah lupa .

kak limah yang ada 1 umah je tu pun kekadang terlupa macam mana nak bukak pintu,ini kan pula kita yang normal.http://www.smileycodes.info

5 perkara penting yang aku sering lupa dan lupa :

Telefon bimbit

Ala mesti ada diantara korang pun pernah terlupa kedudukan telefon bimbit korang kan.Setiap kali nak guna barulah korang akan cari kan kan kan kan kan…

Nak wat miscall ,handphone lak silent mode. Aku memang suka buat silent2 mode ni sebab malas nak tukar...kalau pi kelas kan kena buat silent so baik buat silent mode terus dari awal semester sampai la abis semester....kehkeh...Cara mengatasi senang aje pasang alarm selang berberapa jam.So kita akan dapat mengesan lokasi di mana handphone kita…..nak wat cara lagi busuk hati,pasang la alarm yang lagu2 rock kapak ke,suara kak limah nyanyi lagu isabella ke memang confirm rumate pun akan tolong korang cari jugak fon yang hilang sebab tak sanggup nak dengor alarm korang tu…kehkeh

Kalau guna alarm tak dapat membantu jgak,gantung je la handphone kat leher.http://www.smileycodes.info

Dompet/wallet/purse/bag syiling :

Ni adalah satu tabiat orang kita yang selalu berlaku di mana-mana.Hatta aku sendiri pun selalu mengalami masalah ni .Kononya kekadang nak sembunyikkan bag duit takut hilang atau,rumah masuk pencuri ke.Last2 aku sendiri yang lupa kat mana aku letak.http://www.smileycodes.infoCara yang paling bijak aku pernah buat ialah aku akan taip message dan simpan kat draft.Contohnya kalau simpan kat celah bantal taip la, "bantal celah lu" kalau orang baca pun dia sendiri tak taw apa maknanya kan. kalau simpan dalam almari baju lak , "almari baju dalam" …bernanah la kepala lutut kalau ada yang nak cari almari baju dalam haku ,memang tak pernah wujud pun..Lalalala~~~~~

Password :

Ni lagi satu yang bahaya. Password email.sebab tu sampai sekarang aku hairan macam mana la ada sesetengah orang yang ada sampai berpuluh2 akaun facebook,akaun tagged,akaun yahoo tu blom campur friendfinder,Friendster,hi5,Twitter,blogspot,jobstreet dan macam2 lagi a….

Nak elakkan dari lupa,guna la pasword yang senang korang nak ingat.

Dan perlu diingat,guna la perkataan2 yang member-member terdekat dengan korang tak leh nak jangka perkataan tu akan jadi password korang.http://www.smileycodes.info

Ada jgak orang menggunakan perkataan “natang” ,bulukakiaku2cmp@nj@ng, tah!g@j@h@ku…..macam2 lagi la….

Memang unik la password diorang nih….

Kad pengenalan diri :

Kalau kemalasan melanda diri, time nak keluar rumah just bawak kunci,ic,duit rm10,ngan handphone.

Tapi pernah berlaku la aku kuar umah tanpa membawa sebarang pengenalan diri,duit pun bawak rm15 jer dan handphone.Plan nak makan kat bawah flat je dengan kawan,tetapi entah macam mana terlajak sampai ke subang…On da way nak balik,kena tahan polis lak…dah menggeletar abis sume gigi2. Mana x ketar,IC pun x bawak.Muka masa tu memang takyah cakap la cam mana, kalau nak compare muka aku time tu ngan kak limah memang confirm kak limah yang lebih jelita la…..last2 polis lepaskan jgak bila aku cakap aku student uitm dan memang betul2 terlupa nak bawak IC . … muka innoncent cenggini x kan la nak jadi penjenayah kan.....huhuhuhttp://www.smileycodes.info

Kunci :

X kisah la kunci kereta ke, kunci rumah ke, kunci bilik ke, kunci diari ke, memang akan selalu hilang.Sebab bila masuk bilik je dah nampak bantal atas katil posing seksi,hati terus berdebar2…lempar kunci,lempar bag…melompat terkam ke bantal…http://www.smileycodes.infobila dah puas,bangun pi mandi ,kemas2 bag pastu lupa plak kat mana aku campak kunci tadi….masa tu la penyakit nak memaki diri sendiri datang.Adeish….

0 12 lepak di sini: