kawan-kawan yang hebat

Wednesday, February 1, 2012

::: Bodoh dan budu?? :::



Anda rasa anda begitu bodoh?

Bodoh anda berada di tahap kritikal sehingga tidak dapat  diubati oleh mana2 pakar?

Tidak dihargai sebab terlalu bodoh??

Anda rasa anda tak layak untuk berkawan dengan manusia kerana anda terlalu bodoh??

Jangan bunuh diri atau terjun bangunan lagi,ada cara untuk menjadi  pandai dengan cara paling senang..

Anda hanya perlukan mulut,perut yang kosong dan gigi..

senang bukan???

Caranya : Makan la budu...

Kenapa aku cakap macam tu..sebab aku terbaca khasiat2 dan kandungan zat yang terkandung dalam budu itu sangat tinggi..

selain mencantikkan kulit,budu juga boleh menurunkan kolestrol dalam badan dan .....eh,dah lebih la pulak..kalau nak taw lagi khasiat dia pi  la cari sendiri..kata nak pandai kan~~~~





Mari kita lihat apa kata mereka yang sangat menghargai budu :











Time diploma dulu,kalau dapat markah rendah lecturer ekonomi selalu suruh pi makan budu..kalau bodoh dah tahap tinggi, beliau sarankan ambil budu tu buat kopi dan letak durian dalam cawan tu..Sekarang baru aku faham kenapa beliau suruh makan budu dengan kerap setiap hari...thanks encik eco!


hah! apa lagi...sesape tak makan budu tu jangan la nak angkat2 hidung,goyang2 kepala pulak..



p/s :  jangan makan budu jer untuk pandai..kena usaha jugak...

usaha + doa + restu ibu bapa = Kejayaan  

:)



9 12 lepak di sini:

Dalila Hamid said...

tak terkata..... mulut terkunci :)

..cik hana.. said...

kenapa tak terkata yer dalila :)

EQieN said...

hahaha......:)budu oh budu

cinta siswi said...

yea.. makan la budu.. sedap tak terkata!! :)

apix said...

owh yeah .. budu 2 .. yuhuuu~ budu .. kih3 ..

wanmirara said...

hahahah, terbaik la yunk ! ;)

Boyz_ed said...

Wow ! Hakahkahak ! Sume lwok2 gmbr tu . Btw , Ed pown suko make budu . Sedak apo . =D

Zaki Muhammad said...

Singgah sini. Hehe sejak bercampur gaul dengan ramai pelajar di universiti ini. Barulah saya dapat mengenali beberapa jenis-jenis makanan dari negeri-negeri diseluruh Malaysia. Bukan itu sahaja malah cara pertuturan mereka juga. Seronok sebenarnya. Mengenai khasiat budu ini, saya pun pernah membacanya. Hal ini saya tahu semasa berada di dalam kelas Bahasa Malayu semasa melengkapkan tugasan pengucapan awam. Salah seorang pelajar kelas saya membentang tajuk khasiat budu. Memang satu fakta yang cukup menarik. Malah ia turut dikaji ramai pengkaji barat tentang khasiat budu. Tapi bak kata orang, setiap benda ada pro dan kontra. Walaupun budu ini banyak khasiatnya yang tidak terduga, tetapi budu juga ada keburukannya tersendiri. Baunya yang sangat kuat amat tidak menyenangkan kepada sesiapa yang tidak menyukainya. Usai maklum balas saya tentang post kali ini. Sehingga berjumpa lagi.

..cik hana.. said...

eqien : panggil budu erk..jap lagi dia mai yer.. :P

siswi : waa...betul2...makan nasipanas2,ikan bakar n budu...

apix : nak ke budu..nanti cik hana poskan..huhu

wanmirara : thanks dear :)


ed : bagus ed...budu molek utk kesihate ..make sokmo2 deh :)


zaki : thanks for da info ...i'm really appreciate it..sebab tu semakin banyak kita bergaul dan membaca semakin banyak input yang kita dapat dan boleh di kongsikan bersama2:)