kawan-kawan yang hebat

Tuesday, March 29, 2011

:::bunuh diri kerana cinta :::


KOTA BHARU - Cubaan seorang gadis yang dipercayai terbabit masalah cinta dan menghadapi masalah keluarga untuk terjun bangunan tiga tingkat KB Mall, Jalan Hamzah di sini gagal apabila dia berjaya diselamatkan bomba. Gadis terbabit yang bekerja di sebuah pasar raya di Wakaf Che Yeh dan berasal dari Kampung Gaung memegang sebilah pisau dan mengacukannya kepada anggota bomba yang berusaha memujuknya ketika dia berdiri di birai bangunan berkenaan. Keadaan itu menimbulkan panik kepada orang ramai untuk menyaksikan kejadian yang pertama kali berlaku sehingga berlaku kesesakan lalu lintas di hadapan pusat membeli belah dan kawasan berdekatan....bla ...bla ... bla....bla....bla...(baca sndiri kat paper yerk...hikhik)



hoi hoi hoi...apa nk jadi nieh!



walaupun brita ni agak lama dah berlaku tapi aku nak jugak sentuh skit...



putus cinta?bunuh diri? begitula kalau xder iman dalam hati...



aku bukan nak hentam sgt la gurlz ni..kita x taw apa prob dia kan tapi sbgai manusia yg beragama islam ada pegangan agama,jangan la buat perkara2 bodoh mcm ni.


sape yg malu?kalau yer pun diri sndiri x malu ...tp pikirla perasaan mak bapak.Agak2 mak bapak bahagia ke kalau kita masuk paper sbb bunuh diri?kena tangkap?ko mmg x rasa pape sbb dah masuk kubur time tu..


seumur hidup keluarga akan menanggung malu..tu hukuman atas dunia.akhirat plak??uish...dasyat!


lagi satu,jangan la buat bnda bodoh sbb cinta. Rimas! Lelaki yang baik hanya untuk pompuan yg baik. Begitu jugak sebaliknya,Pompuan yg baik hanya utk lelaki yg baik.



kalau dah pakai baju ketat,suar ketat,tayang rambut,kaler rambut, dedah sana sini agak2 akan dapat pakwe mcm ustaz ke?Mcm tu jugak lelaki,kalau pakai baju sendat sana sini,pakai rantai pelbagai ,siap ngan kaler rambut pelbagai tp ada hati nak gf pompuan solehah,boleh ke? kalau btul pun leh dapat,mak bapak diorang kasi ke kalau tgk bakal menantu pun mcm jadah jer...agak mustahil kan....so berubah la,kalau nak kan pasangan yg baik.


Kepada kaum hawa yg lain kalau nak pilih bf pilih la yg baik,biar yg boleh jadi ketua keluarga. Boleh jadi ayah yg baik kepada zuriat kita,boleh jadi iman kepada kita n anak2. Kalau dah pilih yg mengarut ,mcm ni la jadinya....cinta itu x buta tapi manusia yg buta kerana cinta.


sekian. =)

5 12 lepak di sini:

af said...

mcm2 kes zman skrg...tu nsib bek x pape...klu jtuh mti terus xper kapan kn jer...yg mslh klu terjun x mti tp cacat anggota bdan...mnyusahkn kelurga lg ada la...ish3...

..miss hana.. said...

btul tu af,budak2 skrg dia x fikir sblom buat sesuatu..tu yg jd macam2..

Mr Strider said...

bukan saje dosa..malah menyusahkan org tindakan nie.antara yang susah ;-
1)Anggota bomba
2) pegawai polis
3)orang ramai(jalan Jammed)
4)Wartawan(elok makan goreng pisang kat opis da kena buat cover story)
5)Dr kat hospital(nk kena buat post mortem)

dan banyak lg sebenarnya..isk..isk..nape laa dorang x pkir benda nie sebelum amik tindakan nie..hehehe

Regards,
-Strider-

ღ ∂aƒι|иa ☺ said...

rupenya dy mao bnuh diri bub cinta , de owg ckp bub gagal spm . owg kate bdk tuh comel , p prangai cam pe ntah . =)

..miss hana.. said...

mr strider : betul2,sume org akan susah...tapi kalau dia bunuh diri yang paling susah majlis pembandaran la nak kena cuci lak jalan tu sampai ilang bau hamis darah manusia yg bunuh diri tu...huhuhu

na : a'h tgk gurlz ni pun comel jgak orgnya tapi sayang x gunakan otak sepenuhnya dalam membuat keutusan.So nasihatkan adik2 kat luar sana jangan la berperangai mcm gurlz ni taw...=)