kawan-kawan yang hebat

Wednesday, March 23, 2011

:::be positive:::




pernah dgr x ayat ni?

mesti pernah kan.

terutamanya org yg couple.

tolong n tolong la jangan sekat kebebasan pasangan korang untuk berkawan.

dunia ni luas,x kan la kita nak selamanya ngan dia je kan.Hidup kena ada pelbagai,baru kita rasa nikmat.

Bila dah kawin baru la korang leh buat apa yg korang nak,nak sekat,nak ikat,nak gantung kat tiang ke,nak marah ke bila tgk dia cakap ngan pasangan yg berlawanan jantina.

ni kalau couple dah marah2,nnt bila kahwin mcm mana?hukhuk...naya2...

jangan selebungi hidup anda dengan misteri. t(^_^t)

huhuhu..tu la pasangan skrg kan,bercinta bagai nak rak..last2 kahwin x sampai setahun dah cerai...

sebab??

lu pikirlah sendiri...

tgk org2 tua kita dulu,masa kahwin dlu x kenal pun bakal suami or isteri diorang..kenal pun masa time akad nikah je xder la nak cintan2 nak tayang kat public..tp TP tp Tp diorang ttp bahagia...anak sampai 9 10 11 org...huhu

sbb tu la aku x faham pasangan couple yg asyik berkepit berdua je,sampai lupa kawan2 sndiri...
tu yg bila susah xder org nak tolong tu...

aku paling rimas kalau ajak org kuar tapi dia bagi alasan mcm ni :

  1. bf aku marah la kuar.
  2. bf aku x kasi la aku buat mcm ni
  3. bf aku pesan suruh duk umah je ari ni sambil tgk bulan kat langit
  4. bf aku cakap xleh makan makanan mcm ni,berlemak!Nanti gemok!(mcm vavi je kan?ko ingat bf ko tu pakar kesihatan?)
  5. Bf aku pesan jangan cakap ngan mana2 lelaki selain dia(abis tu ngan bapak ko,ngan atok ko lak mcm mana?diorang pun lelaki gak.huh)
  6. bf aku marah sbb kuar td,dia dah x kasi kuar(weii,tlg la...dia tu bf ke laki ko??)
  7. weh,k a ...xleh cakap lama2 kat fon nnt bf aku ingat aku gayut ngan sape lak..majuk lak.

mcm celala kan alasan2 mcm ni!

dia ingat dia sorg je ada bf gamaknya...meluat beb!

ko kalau ader kawan2 korang mcm ni,bakor jer....hakhak...

aku pun ader bf jgak tapi xder la sampai lupa kawan mcm ni...skit2 bf...bf lebih drpd parents lak..rosak2...hukhuk

so couple2 jugak tapi jangan la sampai abaikan kawan baik sndiri yer...renung2 kan n selamat beramal.

jangan lupakan kawan k,kalau kita putus cinta..kita cari sape?mesti kita cari kawan nak luahkan perasaan kan?..

p/s : kawan yg baik akan sentiasa bersama susah n senang.

jangan terlampau taksub dengan cinta sampai lupa org sekeliling.

sahabat boleh jadi kekasih,tetapi x semua kekasih leh jadi sahabat kita.

sekian =)

3 12 lepak di sini:

Ila said...

oooo,ape nak buat..cinta itu buta kan

m!3yr4h_LolLy said...

terbaek la ! ;)

..miss hana.. said...

ila : cinta x buta tapi manusia yg buta kerana cinta =)

mieyrah : =)