kawan-kawan yang hebat

Saturday, April 28, 2012

::: Tema perkahwinan impian :::



wedding dream! 

OMG!

nak yang macamana yer? English style? Arabic style? perkahwinan ala-ala princess ? or macam cinderella?

mengarut la tu semua! kehkeh...

sebenarnya dalam islam,kita tidak digalakkan untuk membazir...melakukan semua itu memerlukan perbelanjaan besar . Pembaziran itu adalah amalan syaitan. Lebih baik kita bersederhana dan pastikan lepas selesai majlis kahwin itu tidak dibebani hutang yang bertimbun-timbun,kerana itu akan menganggu kebahagiaan rumahtangga yang baru nak bermula :)


kenapa tetiber bercakap soal kahwin ya..itu pun terdetik perkataan kahwin setelah si adik duk membebel sambil tangan bermain tetikus di lappy .

***

adik : "Eh along,tengok kat fb ni semua duk tayang gambar cucu masing-masing...along bila lagi??!"

aku : ha? anak pun takder camner nak tayang cucu kat orang pulak! Apa la...

adik : "Bukan la,maksud org..bila lagi nak bagi cucu kat ibu...semua orang duk tayang cucu dah ni...ibu pun nak jugak tayang cucu kat fb"

aku : *(&*^*^&%&^%@" putera berkuda belum datang lagi...tunggu aje ler...

adik : "Bila yer?"

___pura-pura tak dengar  sambil tepuk-tepuk bontot kucing yang tidak bersalah__


***
http://www.smileycodes.info

"ibu ni asyik pi kenduri rumah orang jer...kenduri rumah sendiri bila lagi ntah!"

aku : ___terkedu ___

***
http://www.smileycodes.info


"Ha,maktok habaq hang nak kahwin hujung tahun ni..amboi senyap2 noh hang laani..!"
aku : __terkedu kuasa duabelasratus__


***
http://www.smileycodes.info

"oi,bila lagi nak kahwin...takkkan nak jadi bujang sampai tua kot..aku dah nak masuk 3 anak ni!"

 aku : tunggu mu beranak anak kelima insyallah aku kahwin la kot...kehkeh

***
http://www.smileycodes.info

"Woi,si polan ni dah menikah...ko tu bila lagi? Nak tunggu brad pit masuk meminang sampai ke tua la tak kahwin"

aku : grrrrr,daripada tunggu brad pit baik ler aku tunggu Mr bean .. cess....




# apasal la duk sebut hal kahwin.....bila bila bila bila...aku ni lelaki ka,kalau dah pompuan kena tunggu la si arjuna mai panggil pi teman dia shake hands  dengan tok kadi tu kan kan kan kan ...

soalan-soalan ni bikin ketiak berpeluh je.


sapa duk tanya lagi bila nak kahwin,siap la dia...pi geletek ketiak dia lelaju nanti...http://www.smileycodes.info

9 12 lepak di sini:

hazfee said...

bila nak kawen? jangan lupa jemput tau.wakakaaka :p

..cik hana.. said...

ni antara salah seorang mangsa yang nak kene geletek ketiak la tu... kehkeh

ezyra daniel said...

akak!!!bel nak kawen?? :P
waaa lariii t kne geletek hahha

..cik hana.. said...

hahaha...mana aci,akak x sempat abis baca soalan zyra dah lari..kena panggil ultraman pi kejar nih...kehkeh

Sis AI said...

Hahaha! Sy pun sbnrnya idamkn prkahwinan yg sdarhana, yg tak bebankn org, bebankn psangan sy, kluarga sy. Tp serius sis, msti ada org akn bntah. Ktanya khwin skali je. Hmmm... Kita tak hadap lg time nk khwin ni, jdi kita taktau la kan? Jodoh tu rahsia Allah, tnggu jelaaa..

..cik hana.. said...

tau takper...selalunya family la yg akan bising kan..akak kalau boleh pun nak yg sederhana jer,x nak bebankan lelaki..insyallah,kita tunggu dan lihat jer :)

kaishin said...

bila nak kawin???..soalan yang mak saya dah malas nak tanya haha

..cik hana.. said...

kaishin..hahaha....kenapa mak malas lak nak tanya ..mesti sebab awak tak jawab ni kan ....kehkeh :)

cikpinky said...

haha..sy pun kne tye soalan cmtu jek.aiyoo.bru 23thn :P..