kawan-kawan yang hebat

Thursday, July 5, 2012

::: jenayah semakin menjadi-jadi :::



lu orang dah baca belum pasal kes ni?


KLIK GAMBO kalau kamu pun sama mcm aku xder duit nak beli paper...kehkeh.


gua rasa dah tak selamat tinggal di shah alam.

semakin hari semakin menjadi-jadi ketaksuban pembunuh,perompak,perogol dan penjenayah menunjukkan belangnya yang semakin berbelang-belang dan akan bakal bertukar menjadi warna pelangi tidak lama lagi.....ha ko haddoo? 

eh,kenapa kah perkara ini  sering terjadi...

adakah kerana kecuaian pihak berkuasa ?

adakah kerana kesilapan perempuan itu berpakaian ?

adakah kerana seseorang itu terlalu menunjukkan harta-hartanya yang banyak sehingga membuat perompak menjadi geram ?

adakah perompak itu kekurangan duit untuk menyara keluarganya?

adakah perogol itu belum bersunat sebab itu dia bernafsu rakus sekali?

adakah kerana nik aziz tidak menjadi perdana menteri? ehhhhh.....lari dari topik pulak...kehkeh.

oh,terlalu banyak adakah membuatkan aku terasa mahu adakan satu tempat khas untuk si penjenayah yang tidak berperikemanusiaan seperti mereka...sebuah penjara lutsinar yang boleh dilihat oleh orang ramai dan terletak di tengah-tengah bandaraya dan  apabila si penjenayah itu masuk kedalamnya,segala pakaian nya akan ditanggalkan...biar kemaluannya disaksikan oleh orang ramai...hah,amik ko...mungkin disitu mereka akan mengenal erti perikemanusiaan bukannya perikebinatangan.


# eh,kalau ada perompak dan perogol yang terbaca blog aku nih,aku nak nasihatkan jangan la duk buat -buat benda yang tidak berfaedah itu...baik pi cangkul tanah belakang rumah tu tanam lada ke,tanam kangkung ke bayam ker kan lebih bagus....rezeki yang halal tu lebih berkat...


14 12 lepak di sini:

tirahzairi said...

dh baca nie...risau la...jge diri k

..cik hana.. said...

thanks dear! insyallah kita sama2 doakan agar tiada kejadian yang buruk menimpa diri,keluarga dan teman2 di sekeliling kita.

Tinta Lana said...

Salam..

Aha..ada terbaca berita ni hana.. Allah..taktahu pa nak jadi..

Takut membacanya, senior lana, siap tag junior2nya nak bagi peringat kan pasal ni..

Hana, hati2 ya :)

sedutzone said...

mana2 tempat kat bumi ni tak selamat dah... melainkan atas kehendak Allah... Amin...

Nur Suhada ✿ said...

Kejadian buruk boleh terjadi walau di mana-mana saja. Jadi, kita sebagai perempuan harus jaga diri dan lebih berhati-hati. Semoga kita semua sentiasa dalam perlindungan Allah. Amin..

Take care ya. :)

MISS Z BERCELOTEH said...

jaga diri dimana saja kita berada..jenayah tak kira tmpat, masa,mangsanya..
apun semoga kita di lindungi-NYA

Salam Jumaat..Jemput Ke Blog http://misszberceloteh.blogspot.com/

Chic Na said...

betul tu hana. penjenayah semakin berani. jaga diri elok2 tau. bahaya ada di mana2. take care. :)

kaishin said...

jaga diri elok elok yer

Nyue said...

didepan mata pon bleh berlaku jenayah

Azee Hana said...

dekat area tempat saya ni pon banyak kes dah pasal peragut dan perompak..mangsanya orang yang bawak motor...bukan takat ragut dah,,siap rompak orang y bawak moto lagi tu..seram

Miss Nieyna said...

dah rs mcm duduk kt negara penuh jenayah pulak kn cik hana . hurrrrmmm . :')

Badrina Ibtisam said...

Ada bbrp faktor kenapa dorg jadi macam tu.. Antaranya kurang didikan, diri dorg sendiri. Heheh dah cm buat esei lak. Apa2 pun kak hana jaga diri ye!

fyna said...

sekarang memang kita tak boleh nak agak kan dear. hopefully dear jaga diri baik-baik. ^^; peringatan untuk diri dan kawan-kawan yang fyna saya nih juga.

Ruzzezanie said...

zaman skg ni kena bawak kapak gamaknya dlm handbag, tp itupun belum tentu terselamat jugak kan? masalah betul mental lelaki sekarang ni. tetibe tak paham.

* tapi gua lagi takut dengan pendatang. mat indon contohnya, kalau terserempak, boleh sejuk2 tubuh gua keseraman.tapi kononnya kasar cam jntn. tetibe tak paham diri sndr. -.-