kawan-kawan yang hebat

Friday, November 16, 2012

::: Sore eyes 5 days mc :::





Mungkin ada yang pernah dengar dan mugkin ada yang tidak tahu langsung mengenai video  yang diupload di youtube pasal tajuk ni.Kalau sesiapa yang teringin nak tahu ,sila la copy paste tajuk di atas dan google sendiri apa yang best pasal tajuk ni.

Aku nak cakap banyak pun tak boleh. Rasa kesian ada,rasa gelihati pun ada,rasa nak terkentut berirama pun ada.Tak boleh nak salahkan peng'upload' video tu jugak kan,mungkin dia disabotaj ke ,di khianat ke, kita tak tahu kan..tapi seeloknya jangan la upload benda-benda macam tu okay kawan-kawan?

Dan yang sebenarnya,sewaktu menonton video ini aku rasa mahu menasihatkan warga malaysia agar pupuk la rasa malu dalam diri terutamanya wanita-wanita. Kita merupakan negara islam,jangan la terikut-ikut sangat dengan budaya masyarakat luar. Maruah kita ada ditangan kita,jangan biarkan  maruah kita itu dipijak-pijak oleh masyarakat lain.

Bangkit lah untuk menjadi rakyat yang berilmu dan berwawasan serta mementingkan ciri-ciri murni dalam diri kita. Malaysia kita perlukan rakyat yang bermotivasi tinggi untuk terus maju ke hadapan. 


Aku sayang rakyat Malaysia!

Attach your heart to allah. Don't let popularity go to your head and when you’re alone and your pain has no end always remember ALLAH is the one to mend

Peace!

# Entry pasal kewarganegaraan sikit walaupun hari merdeka dah lama lepas.kahkah.

13 12 lepak di sini:

Jie said...

Saya Anak Malaysia, *nyanyi2* betul2

Aisyah Az said...

Dah tengok video ,siap dengan parody skali .Mula-mula rasa funny , bila t'baca komen dari video tu. Aihh macam ni ke sikap dan etika rakyat malaysia bila mengomen-.-''
Proud to be Malaysian ^_^

Chic Na said...

tetiba patriotik lak harini hana ye. apepun sokong 200%. mmg nak gelak kot tgk video tuh. ;)

Unknown said...

Org kalau nak sabotaj niy macam2 cara..Itulah kalau busuk nya Hati xreti untuk dibersihkan..



Yeah ! Saya Anak Malaysia Berjiwa Rakyat ! ^^ Eceh.....

Pykaa Pdott said...

btol tuh skong sangt :)

Unknown said...

Dear.....! singgah lagi dan lagiiii....=)

Tinta Lana said...

Assalammualaikum hana.

Sebenarnya, lana rasa kesian juga pada yg upload sore eyes ni.

Mungkin, mungkin la, niat dia upload video tu utk tatapan sndiri n kawan2.. dia mungkin takda niat nak benda ni jadi besar smpai org mengata dan mengutuk.

Apapun, sebelum buat sesuatu, fikir dalam2 kesan baik buruknya.. tu lah conclusionnya kan, ^_^

syakirah izwanie said...

Video tu dah lama kan. Hahahaha. Tapi kelakar ah video tu. Kesian juga sebab ramai bash dia. Tapi, salah dia juga sebab buat mcm tu. Hidup Duckface!

AmySyahiera Malik said...

wahh ! patriotik gitu . hehe . jap ag nak tengok la video nie .

Badrina Ibtisam said...

Hee nice entry & advices! ;)

kesian jgk kat adik yg buat video tu, mngkin dia tk trfikir ke ape ke..yela, dgn umur dia. Um, tkpe, mngkin dia dh dpt pengajaran, dan kita2 semua pun dpt pengajaran =')

wisata bakti alam said...


kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

wisata bakti alam said...


kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

aisyah lola cham said...

one follow your blog