kawan-kawan yang hebat

Sunday, December 19, 2010

:::mari belajar :::



kat Malaysia ni mcm2 loghat kan ader...loghat ganu,klate,nogori,utara..

wlaupun aku ni dah berbelas tahun menetap kat ganu tapi kadang2 banyak "sleng" ganu aku masih x faham...

mungkin dari kecik dah diajar bahasa baku sbb tu lidah ni mcm keras nak menutur sleng ganu(oke,sila muntah skrg...hahaha)..apa2 pun aku bangga menjadi warga terengganu darul imang!....MyEm0.Com

oh ya,pic kat atas tu antara perkataan2 yg aku jumpa n nak share dgn korg2...banyak lagi yg nak kena explore nih...huhuhu...

sume2 org yg x kenal aku akan kata aku ni asal KL n johor...huhuhu..nape erk??tu kira ok la kan diorang cakap aku ni dari malaysia..masa aku kerje part time kat 1 restoran yg agak xclusive (xclusive tp x la sampai taraf 5 bintang..) ada customer tu ingat aku org myanmar...mentang2 la pekerja restoran tu mostly dari India,Indon n myanmar,di bantainya aku dari myanmar jgak...kejam btul...nak tergelak pun ada. Dgn muka serius dia panggil aku
MyEm0.Com..aku pun berguling2 MyEm0.Com pi la kat arah customer tu...

lelaki : excuse me...

aku : yes,can i help u..

lelaki : u can speak in malay?

aku : of course i can...i'm malay...

lelaki : la,td pekerja lelaki tu cakap awk org myanmar...

aku : @#$%!$$##@....hahaha....myanmar apanya sy student kat uitm...

**pastu mula la sesi soal menyoal...n last sekali aku nampak muka dia terkejut beruk bila aku cakap aku asal dari pantai timur...kalau ikutkan mmg lama lagi kot sesi soal jawab ni tp bila aku tgk bos aku dah kerling2 manja sambil cekak pinggang kat aku MyEm0.Com so terpaksa la blah dari meja customer tu...nnt kan dia lempar Menu kat kepala aku jd bengong lak 40 hari MyEm0.Com...huhuhu...


+_sweet memory bekerja kat Bintang_+



keje kat situ best!dapat kenal ramai org n ader berberapa customer tetap kat situ dah jd rakan YM aku...^_~


MyEm0.Com

0 12 lepak di sini: