kawan-kawan yang hebat

Sunday, October 2, 2011

::: Pengalaman ngeri :::



Dengan semangat waja aku melangkah kaki ke seksyen 17 shah alam,membeli tiket shah alam - kemaman pada 1 oktober 2011.

Hati berdebar2 kerana takut tiket ke kemaman sudah habis..x kan dah bawak bag berat2 macam anak gajah pastu nak balik semula rumah sewa section 7 tu .Memang haram la kan.Malu tahap dewa kalau perkara itu terjadi.

Beratur punya beratur,sampai turn aku "Bang,tiket ke kemaman pagi ni ada tak?"

"Pagi ni??ada satu jer dik tu pun sit atas kul 9.30 am...boleh??"

"hah,boleh sesangat la tu bang..."

tgk jam dah kul 9am.....pi beli air n then terdengar la mereka announce bas utk shah alam - KT/Kemaman udah sampai...

apa lagi capai bag terus tunjuk tiket kat pengutip tiket tu...

naik la terhoyong hayang dengan bag yg bapak berat gila.

and then lepas tu naik la sekumpulan mat indon,aku pun tak faham mcm mana mat indon leh jadi penumpang bas lak ni....kalau dirompak maunya nangis aku.

xper la...tawakal je la semoga perjalanan kali ni selamat dan dilindungi oleh Allah swt.

berberapa minit menaiki bas aku terlelap dan apabila terjaga aku melihat pemandangan sekeliling aku,,,

hati berdetik....

"kenapa aku x familiar je dgn jalan ni,ni macam bukan nak balik kemaman je bas ni.Bas ni nak pergi mana erk..."

x puas hati lagi,aku merenung setiap kiri kanan jalan....perhatikan betul2 jalan2 yang dilalui oleh bas ni.

"OMG! Ni jalan nak ke JB bukan balik kemaman"

terus capai fon ,

n then call ..............................................

aku : "Hello ***, *** ada kat JB la...bas ni pergi JB bukan balik kemaman.Macam mana ni???"

*** : adeish,ngox...mcm mana leh silap beli tiket lak...mana ada sape kat JB tu.Kan *** ada kat kemaman dah.

aku : "hurm,xper la.."

terus letak fon,n then dapat satu idea ....bas ni berenti kat JB, n then aku terpaksa la kan beli tiket JB - kemaman ...dipendekkan citer,bukak purse duit ada rm 3 jer....nak pi cucuk duit, kad atm lak pi tinggal kat shah alam

waaa..... kerja gila!


Terpaksa la call family jugak.....nak x nak terpaksa la suruh ayah datang amik ke antar bot ker antar gajah terbang ke mai amik aku...

tekan2 nombor ayah krdt lak xder.....duit ada rm3 je camner aku nak topup ni...

nak naik teksi pun tak lepas.

public fon x nampak ,x kan nak pinjam fon dengan orang2 yg aku x kenal...segan lor...

buntu.

terkesima sebentar....rasa dunia dah mcm pusing2....

aku nak buat macam mana yer...

berfikir dan terus berfikir...

berfikir lagi,still xder idea...

tetiber aku rasa pandangan aku gelap jer..


:
:
:
:
Bila aku bukak mata,terdengar la ada orang menjerit, "Bas berenti rehat di sini sebentar selama 1 jam!"

Tengok papan tanda... "CENDOR"

eh dah nak sampai kemaman!

aku mimpi rupanya tadi pi JB...cilala punya mimpi...gila weh..

moral of da story : jangan la terlalu syok sangat tido dalam bas yer...kan dah dapat mimpi ngeri gitu mrs hana...hamek kau~~

0 12 lepak di sini: